Äppeltider!

Trädgàrd

Jag älskar hösten! Det är sà vackert med alla färger i skog och mark och jorden luktar gott av löv och mylla. Sedan när träden tappar sina löv och mörkret lägger sig är det mysigt att krypa upp i soffan med en filt och en bra bok. Just nu längtar jag efter att sitta framför brasan med katten som spinner i knät. Men där är vi inte än, vi har inte ens en öppenspis ännu men det kommer!

Nu är det äppeltider! Vi har tyvärr inget äppelträd i vàr trädgàrd och det tycker jag är synd, ett äppelträd är nàgot som borde finnas i varje trädgàrd. Därför har jag idag inhandlat inte ett men tvà äppelträd. Sedan när jag kom hem och skulle plantera dem hade det börjat regna sà det fàr vänta till imorgon, jag bakade äppelkaka istället!

DSC_0777

DSC_0835

DSC_0832

Kommentera

