Regn och rusk

Trädgàrd

Imorse vaknade jag av regnet som smattrade mot rutan, sa skont att fa krypa tillbaka ner under tacket igen och somna om medan naturen làngsamt vaknar till liv där ute.

Idag blir det ridning. Eftersom mannen jobbar har jag skaffat barnvakt for att inte missa lektionen som infaller mitt i sonens middagsvila. Har bestamt mig for att inte fler lektioner annar an i nodfall. Idag ska vi dessutom hoppa bana, det vill jag inte missa!

Om solen kommer fram under eftermiddagen ska jag ta och plantera mina nyinköpta äppelträd. Sedan blir det lördagsmys med barnen.

Ha en skön lördag!

Kommentera

