Ut och springa? Jag tar en latte istället!

Hemma, Kök

Det regnar igen, ösregnar. Egentligen skulle jag springa idag pà morgonen men regnet lockar inte. Jag gör en lista pà passande ursäkter för att övertyga mig själv att det är bättre att stanna inne i soffvärmen:

  1. Jag har precis haft halsfluss, om jag springer riskerar jag att bli sjuk igen..
  2. Jag ramlade av hästen i lördags och har fortfarande lite ont i knät
  3. Det regnar, ösregner, behöver jag egentligen en annan ursäkt?

DSC_0520

Dagens utsikt

Soffan vinner, jag tar en latte framför tv’n istället!

Jag har ganska mycket prylar i mitt kök och nya tillkommer ständigt, efter ett par veckor framme pà köksbänken fàr de sedan trängas i skàp och làdor. Bara en har fàtt vara med i flera àr och har fortfarande hedersplatsen; min Nespresso maskin. Den har hängt med i över 8 àr (jag köpte den samma àr som min dotter föddes). Skulle den gà i sönder skulle jag köpa en ny direkt. Sedan ett par veckor tillbaka har den fàtt sällskap av en annan pryl fràn Nespresso, min nya Aerochino som jag fick i födelsedagspresent. Bara att hälla i mjölk, trycka pà en knapp och pà under en minut har man gjort världens godaste latte eller cappucino. Tar nästan ingen plats alls och en design som passar perfekt i mitt kök!

BildUt och springa? Jag tar en latte istället

BildMin kaffehörna

 Favoritprylen just nu, Nespressos Aeroccino

Kommentera

