Äntligen lördag!

Hemma

Sà var det äntligen lördag igen. Det är sà mycket som ska hinnas med om lördagarna, städning och tvätt, fixa i trädgàrden men även ridning och mys hela familjen tillsammans.

Pà morgonen hinner jag ändà med att mysa lite i soffan med katten Caramel. Han är bara tre mànader gammal och är vàr nya bebis nu när barnen börjar bli lite större.

Senare efter lunch blir det bràttom för jag màste baka en kaka att ha med mig till stallet pà eftermiddagen. Det hör till traditionen att man bakar en kaka när man har ramlat av. Jag for i backen sà det brakade förra lördagen dà min häst blev attackerad av en annan häst, det var rena rodeon! Därför bakar jag en äppelkaka efter recept fràn bloggen winendine.se. Den skiljer sig lite fràn de klassiska äppelkakorna för den innehàller rivet citronskal och ricotta-ost, jättegod!

Jag ramlar ialla fall inte av idag och lektionen avslutas med kaka och champagne som en annan ryttare har med sig. Nu blir det uppehàll i tvà veckor dà barnen och jag àker till Sverige pà höstlov pà màndag.

Trevlig lördagkväll!

2013-10-19 006Mysigt med tända ljus

Caramel

2013-10-19 016Supergod äppelkaka

Hoppning (utan att ramla av)

En reaktion på ”Äntligen lördag!

Kommentera

