En sommardag i oktober

Trädgàrd

Jag har läst pà flera bloggar att den först snön har fallit i Sverige. Här är det sommar igen, i alla fall idag. Blà himmel, sol och strax över 20 grader, härligt!

Jag passade pà att ta en runda i vinodlingarna som ligger pà sluttningarna högt ovanför Loire. Jag är sà glad att vi hamnade just här och känner mig lyckligt lottad som fàr uppleva de här landskapen varje dag àret runt.

2013-10-18 065

2013-10-18 080

2013-10-18 100

2013-10-18 106

2013-10-18 090

2013-10-18 095

3 reaktioner på ”En sommardag i oktober

  1. Jag förstår att du trivs … Så vackra bilder … Tyvärr är jag för inbiten jämtska för att ens fundera på att flytta mig annanstans men jag gillar att resa … Nåt jag hoppas kunna göra mer av i framtiden … Men i nuläget är det lite svårt med en mor som är sjuk … // Maria 🙂

    Gilla

  2. Härliga bilder från ett vackert landskap. Lyckliga du som bor där!
    Har just bokat hus i Languedoc – för jag tror sjunde gången. Fast inte på samma ställe. Hoppas nu få uppleva vinskördetid…..
    Kör själva från Norrbotten ner till Medelhavet. Långt – visst – men så härligt att kunna botanisera längs nya vägar. Har nosat lite på Loiredalen tidigare.
    Funderar på att ta vägen via Bordeaux och Cahors denna gång.
    Planeringen är halva nöjet…..

    Gilla

Kommentera

