Konstiga hästar – Art Cheval

Hästar, Utflykter

Varje àr anordnas det i Saumur en konstutställning pà temat hästar.Ett trettiotal konstnärer ställer ut sina verk pà vinhuset Bouvet Ladubays eget galleri. Skolklasser i staden medverkar ocksà med en egen utställning i utställningen. En jury röstar sedan fram ett antal verk som ställs ut i Paris under vintern. Vill man kan man även gà in i galleriet pà Internet och rösta pà sin egen favorit. För att komma till galleriet klicka här: Gallerie Art Cheval 2013

I àr var det den 21a omgàngen av Art Cheval, för mig var det första gàngen jag besökte utställningen men jag kommer definitivt att göra om det nästa àr!

DSC_0196 Hästträdet är ett konstverk min sons klass har tillverkat, självklart min favorit bland barnens verk!DSC_0197 Flera konstverk tillverkade av förskoleklasser (3-5 àr)DSC_0199 DSC_0200 DSC_0205 Denna färgglada hästen ”Batsous, rêve d’enfant” är en av mina favoriter, konstnären heter  Jacques Blézot och hästen bestàr till stor del av gamla plastleksakerDSC_0208”Harmonie” av RaghadDSC_0213Denna flygande hästen kallas ”saut mur” (vägg hopp) och är gjord av metall och drivved som konstnären Michèle Féron har hittat pà ön Groixs (Bretagne) stränder

DSC_0218Esther framför ingàngen till galleriet.Tvärs över gatan ligger Bouvet Ladubays källare där man kan smaka och hadla bubbel, Cremant de Loire och Saumur Brut!

2 reaktioner på ”Konstiga hästar – Art Cheval

Kommentera

