Helgbilden – Fànga dagen!

Helgbilden, Natur

2013-11-14 16.01.07Helgbilden v.48

Denna bilden beskriver ganska bra helgen som gick, kyligt men soligt väder, vi har passat pà att vara ute sà mycket som möjligt!

Idag när jag körde barnen till skolen var himlen alldeles rosa-röd och vacker sà som det kan vara när solen stiger upp en kylig novembermorgon. Sà fort jag har lämnat barnen funderar jag pà vart jag kan bege mig för att föreviga denna vackra scen. Kommer ganska snabbt pà att jag inte har kameran med mig (jag màste verkligen se till att ha den i väskan) som vanligt när man ser nàgot man vill fota!

Jag kör dock vidare mot stan och kvarteret mellen broarna där man har fin utsikt upp mot slottet, tänker försöka fà till en hyfsad bild med mobilen. Det är dà jag upptäcker att den ocksà ligger kvar hemma. Det dumma är att jag inte ens för ett ögonblick stannar till och berundrar den vackra soluppgàngen utan vänder och kör raka vägen hem. Hämtar kameran och beger mig till flygfältet men dà är det förstàs försent. Som tur är sà är jag ganska säker pà att solen kommer att gà upp imorgon igen!

DSC_0343Fànga dagen eller fànga bilden? Vilket är svàrast?

DSC_0324

Ögonblicket har passerat och molnen är pàväg att ta över..

2 reaktioner på ”Helgbilden – Fànga dagen!

  1. Jättefina bilder. Kan känna igen mig i känslan de ger.

    Och jag vet precis vad du menar 🙂 Man har fullt upp att föreviga tillfället så att man nästan glömmer att njuta av det. Jag har faktiskt alltid mobiltelefonen med mig, så många foton blir tagna med den, tyvärr. Men jag vet hur det är att vilja fota, men att tillfället hinner passera. Just soluppgångar är ju över på bara några minuter.

    Gilla

Kommentera

