Vinter!

Natur, Vinter

Imorse hade vi vintervänter här med -2 grader, marken och hustaken var vita av frost. När vi körde till skolan var solen precis påväg upp och himlen var alldeles röd och vacker. Till och med Nils blev imponerad och utropade ”Titta mamma det är regnbåge över hela himlen!”. Trots att jag hade kameran med mig hann jag inte med att fotografera de vackra färgerna, när jag hade lämnat barnen var ”fyrverkeriet” redan över.

Nu börjar det kännas att det snart är jul, vi har bakat pepparkakor och pepparkaksmuffins, i helgen blir det lussekatter! Kanske jag till och med smygstartar med glöggen i kväll när det blir soffmys framför tv’n..

DSC_0118 Frusna ängarDSC_0128 DSC_0130 DSC_0133 DSC_0086 JulbakDSC_0115

Supergoda pepparkaksmuffins

2 reaktioner på ”Vinter!

Kommentera

