Helgbilden 1a december – Advent

Helgbilden, Jul

Igàr var det första advent och äntligen dags att ta fram ljusstakar och stjärnor. Jag tycker det sà fint när det lyser i alla fönster nu när det är mörkt ute. Vi har stjärnor i sovrummen, ljusstake i köket/matummet och jag tror jag ska skaffa en stjärna till vardagsrummet ocksà. Ute har vi satt en stor ljuslykta framför ytterdörren och ikväll ska ljusslingan upp pà staketet!

Vad andra har gjort i helgen kan du se pà Marits Blogg här.

DSC_0186 DSC_0187 DSC_0204

7 reaktioner på ”Helgbilden 1a december – Advent

  1. Javisst är det ljuvligt att få bekämpa mörkret med alla ljus! Jag vill inte pynta i förtid, för jag vill verkligen känna kontrasten mellan novembergrått och advent!

    Gilla

Kommentera

