Fredagstema – Människoskapat

Fredagstema

Den här pumpen passerar jag flera gànger varje dag. Den stàr mitt i det som jag tror kan ha varit en by. Jag gillar att fantisera om hur det kan ha sett ut förr med liv och rörelse i byn. Alldeles intill pumpen ligger ett slott (bild finns här)och runtom ett par hus byggda i samma kalksten som är typiskt för regionen. Jag har forskat en del kring slottet men inte hittat mycket. Det är byggt pà 1500-talet men sà gammal är nog inte pumpen 🙂

DSC_0297Pumpen mitt i byn

Fredagstema – Människoskapat

5 reaktioner på ”Fredagstema – Människoskapat

Kommentera

