Julklapparna avklarade

Julklappar

Igàr inhadlades de sista julklapparna. Eftersom jag har turen att kunna handla när det är som minst folk i butikerna har jag inte kännt av nàgon julklappsstress utan det var snarare mysigt att gà där. Särskilt gillar jag leksaksbutiken, det finns sà otroligt mycket att välja pà och väldigt mycket ser spännande ut. Som tur är har min dotter försett mig med en väl genomtänkt lista för bàde henne och lillebror annars hade det nog blivit svàrt att välja.. Hon älskar att rita och pyssla och tjatar ofta om att fà làna min symaskin. I julklapp ska hon fà en helt egen. Det är visserligen en leksak sà jag vet inte hur länge den hàller men det funkar nog bra till att börja med. Dessutom ingàr en hel del accessoirer som tyger, mönster och provdockor.

Till den blivande stylisten 

Till sonen är det lite svàrare. Hans stora passion är bilar men det har han massor redan. Dessutom har mormor och morfar köpt en radiostyrd bil till honom. Sedan han började förskolan har han blivit mer och mer intresserad av att rita sà för att uppmuntra detta fàr han en magisk rittavla där han bàde kan rita och lära sig siffror och bokstäver, en massa roliga ljudeffekter ska ocksà finnas.

Till den unge konstnären

Min man och jag hade bestämmt oss för att bara köpa nàgot litet àt varandra den här julen, vi har ju handlat sà mycket till hemmet pà sista tiden och det känns roligare att lägga pengar pà barnens klappar. Annette – Just Nu Just Här tipsade för en tid sedan om julklappar till män. BLand annat skriver hon om böcker som dà gärna ska vara baserade pà fakta eller självbigrafiska. Egentligen hade jag tänkt göra en fotobok med bilder fràn det gànga àret men eftersom jag inte hinner fà den i tid köpte jag den här boken som säkert mànga känner igen fràn tv’s ”Mans Wild”. En liten fickkniv fàr han ocksà, bra att ha när man ska överleva ute i naturen 🙂

Bear Grylls né pour survivre

Överlevnadsguide till äventyraren

Denna julen ska vi fira i Sverige med mamma och pappa, min syster och hennes sambo. Till mamma och pappa lägger vi ihop alla fyra och ger de en rejäl presentkorg med specialiteter fràn Saumur. Det blev vin, öl och likör, kakor, marmelad, senap och ”bankade” äpplen (stenugnstorkade).

DSC_0130

Nu àterstàr bara att fixa lite snygga paket, det ska jag ägna mig àt ikväll när barnen har somnat!

En reaktion på ”Julklapparna avklarade

Kommentera

