Vad är skräp? – Tisdagstema

Trädgàrd

Jag antar en ny fotoutmaning och deltar för första gången i tisdagstema där veckans tema är skräp. Men vad är egentligen skräp? Vem bestämmer vad som är skräp? Häromdagen slutade min dator att fungera, batteriet var urladdat och laddaren trasig. Idag kom en ny på posten och den gamla gick från oumbärlig till oönskad på några få minuter. I det lilla paketet som brevbäraren överlämnade fanns räddningen, jag öppnade försiktigt den lilla kartongen ifall jag skulle behöva skicka tillbaka den. Nu är den nya laddaren på plats och datorn fungerar igen, den varsamt öppnade kartongen den har blivit skräp.

DSC_0460Från oumbärlig till skräp..

DSC_0461I detta paketet kom räddningen, nu har det också blivit skräp

tisdagstema.jpg

2 reaktioner på ”Vad är skräp? – Tisdagstema

  1. Hej där borta i Frankrike! Med tisdagstema märker jag att man får komma ut och resa, har varit på Malta och i Australien och nu är jag i Frankrike. Inte illa! Emballage är skräp alla gånger, hur man än tänker. Fast, det kan ju vara bra att spara tills när man själv behöver skicka iväg något. Att köpa emballage på posten är inte billigt.
    Ha det gott bland vindruvorna!

    Gilla

Kommentera

