En regnfri dag!

Saumur

Idag gillar jag framför allt att det inte regnar! När jag körde barnen till skolan var det en riktigt vacker soluppgång som färgade himlen alldeles röd. Tyvärr är det ganska opraktiskt att ta sig fram med bil när man vill fånga sådana ögonblick. När jag kom fram till min utsiktsplats och hade parkerat bilen hade solen redan försvunnit bakom molnen. Då är det betydligt enklare att fota byggnader som den här kyrkan. Har den stått i femhundra år redan så lär den inte flytta på sig i första taget!

2014-01-30 ardilliers chaintres 189_edited_2

2014-01-30 ardilliers chaintres 100_edited

2014-01-30 ardilliers chaintres 105_edited

8 reaktioner på ”En regnfri dag!

  1. En imponerande byggnad som lär stå kvar ett tag till. Snyggt fångat och den blå himlen lär komma fram igen så vi får se din utsiktsplats också 😉

    Gilla

  2. Wow, så läcker kyrka och så maffiga bilder! Jag hoppas på en fin och solig dag i morgon, då ska jag ta en fotorunda! Här är det i alla fall inte risk för regn, men det kanske snöar!

    Gilla

  3. Vilken vacker kyrka, pampig och så mycket att studera. Skönt med regnfria dagar, här önskar jag en snöfri dag med klarblå himmel, har inte hänt på ett par månader nu tror jag…

    Gilla

Kommentera

