Horseball och trädgårdsarbete – Helgbilden v.5

Helgbilden

Den här helgen har vi varit riktigt bortskämda, uppehållsväder och stundvis till och med sol! Lördagen gick som vanligt jättefort med ridning på eftermiddagen och mys framför brasan på kvällen. Idag har vi haft riktigt vårväder, då gäller det att passa på och vara ute! På förmiddagen var vi och tittade på en tävling i Horseball. Precis som namnet antyder är det bollspel till häst. Det är en relativt ny sport som har blivit väldigt populär. Det var riktigt roligt att titta på, fartfyllt och jag beundrar spelarna som hade full kontroll både på hästarna och bollen! Att fotografera tävlingen var en utmaning i sig, jag hade svårt att hitta de rätta inställningarna så att farten skulle synas utan att bilderna blev oskarpa. Jag kom hem med inte mindre än 195 bilder på minneskortet, av de behöll jag 8! Eftermiddagen gick åt till trädgårdsarbete, det var hög tid att klippa ner vinrankorna. Vi planterade två stycken i krukor förra våren och fick stora härliga vindruvsklasar på hösten. Jag är nybörjare på klippningen men jag har läst att det är bättre att ta för mycket än för lite så jag klippte till ordentligt. I skrivande stund sprakar de torra kvistarna i brasan.

Titta gärna in på Marits blogg så får du se vad andra har haft för sig i helgen,

helgbild1

helgbild2

helgbild3

liten_logga_helgbilden

15 reaktioner på ”Horseball och trädgårdsarbete – Helgbilden v.5

  1. Vilken rolig idrott! Och snygga bilder. Det är alltid svårt med fartfyllda bilder. Ibland blir det bättre med jättekort slutartid så man fryser fast rörelsen och ibland kan det bli effektfullt med längre slutartid o lite suddig bild för att visa rörelsen. Så skönt det låter med värme!

    Gilla

  2. Härliga vårbilder med action i!!
    Beskära vinrankor känna väldigt långt borta.
    Måste köpa mig en ny planta – men det blir inte förrän i maj
    när värmen förhoppningsvis nått våra breddgrader….

    Gilla

Kommentera

