Trött måndag och längtan

Måndagstema

Måndag hos oss är ofta en lite tråkig dag som går åt till att städa och handla och lite annan veckoplanering. Just nu är jag så trött om mornarna och har väldigt svårt att komma ur sängen. Längtan efter ljuset är stark. Hos Helene är måndagstemat idag just längtan. Jag bläddar lite i bildarkivet och funderar på vad jag längtar mest efter. Jag fastnar för en bild som är tagen förra sommaren när vi var i Blankaholm och paddlade. Jag längtar efter ljumma sommarkvällar när det nästan inte blir mörkt och man kan sitta ute länge, länge och bara njuta!

Blankaholm

5 reaktioner på ”Trött måndag och längtan

  1. Så vackert och somrigt! Fast eftersom jag inte riktigt tål sol och värme nöjer jag mig gärna med bilder, och längtar själv efter mer snö och vinter!

    Gilla

  2. Ja gud vad jag längtar efter sommaren också. Har också varit så där sjukt trött på morgnarna sista tiden, men jag tror att det vänder nu. I morse kändes det som en föraning av våren när jag klev ut genom dörren, blev så himla glad då…

    Gilla

Kommentera

