Att fotografera barn

Foto & sånt

Att fotografera barn tycker jag är ganska svårt. Särskilt när det gäller att få till fina porträtt. Jag tittade på Moderskeppets kurser om syskonbilder och familjefoto och blev jätteinspirerad. Fotografen hade så många små trick som fick barnen att tycka det var roligt vilket gjorde att hon fick till de där perfekta bilderna man skulle vilja ha på sina barn. Jag bestämde mig för att testa på en gång på mina egna barn. Det gick så där. Esther tyckte det var kul med lekar och godisvinster medan Nils krävde godis innan vi ens började. Sedan hade jag nog inte valt rätt godis heller, chokladen smälte och kladdade och bilderna blev inget vidare. Däremot fattade de båda två väldigt snabbt att man kan utnyttja mammas fotointresse. Numera frågar de efter godis så fort jag tar fram kameran!

2014 02 13_hemma_0492_modifié-3

 

En reaktion på ”Att fotografera barn

  1. Nej det är minsann inte lätt – man får ha på snabb tid och högt ISO för de rör sig ofta 😉
    Färgbilden är jättebra. De andra är lite mörka tycker jag men de går ju att ljusa upp om man vill 😉

    Gilla

Kommentera

