Varm choklad och människoskapat

Fredagstema

Förra veckan efter en av mina upptäcksfärder i stan besökte jag den lilla butiken La Barre de Chocolat, ett ställe jag gått förbi många gånger. Så fort man kommer innanför dörren möts man av den underbara doften av choklad. I butiksdelen kan man köpa chokladpraliner och chokladkakor av olika slag, gemensamt för de alla är att de är gjorda på plats och  med 100% naturliga ingredienser. Avsaknaden av konserveringsmedel gör att man helst ska äta chokladen inom två veckor vilket enligt mig bara är positivt! Man kan även sätta sig vid den lilla bardisken och njuta av en kopp hemlagad varm choklad, den godaste jag någonsin smakat!

6 reaktioner på ”Varm choklad och människoskapat

  1. Så underbart, dit skulle jag gärna gå och njuta en stund! Gillar ren mat och godis. Känns inte som om det är något problem att äta upp chokladen inom två veckor direkt…försök få den räcka två timmar i mina händer.=D

    Gilla

Kommentera

