Efterlängtade påskliljor!

Trädgàrd

I höstas satte jag ett hundratal lökar till påskliljor efter att sett en bild i en trädgårdstidning. Jag ville ha ett helt hav påskliljor runt en bänk som står lite ensamt i trädgården. Redan i februari hade de kommit upp och i ca två veckors tid har det sett ut som de skulle blomma vilken dag som helst. Lika länge har jag sett påskliljor blomma för fullt i andra trädgårdar här omkring medan mina fortfarande tvekar.. Kanske står de för skuggigt, för blåsigt, för blött.. Jag vet inte men jag hoppas varje dag att de ska slå ut! Tur att jag satte ett par på andra ställen med för igår slog den första blomman ut!

Idag blir det en lugn dag. Fixa lite hemma på förmiddagen, lång middagsvila för Nils som var helt slut igårkväll och sedan ut på stan lite fixa några ärenden. Ännu en skön lovdag!

8 reaktioner på ”Efterlängtade påskliljor!

  1. Oj, det var många lökar satta. De kommer säkert ikapp så snart har du mycket vackert att titta på ! Låter skönt med en lugn dag hemma att kunna koppla av och bara vara. Ha en skön fortsatt dag önskar jag dig från Malta 🙂

    Gilla

  2. Det är härligt med den gula färgen den lyser och jag blir glad av sånt. Du har lite mer vår än jag har här ser jag på dina bilder.
    Ha en fin morgondag
    kram Meta

    Gilla

Kommentera

