Ett trafikerat fönster..

Trädgàrd

Jag tycker det är jättekul med alla dessa fotoutmaningar man kan hitta på nätet. Jag gillar jag att få ett tema ”serverat” att fotografera varje dag och det kräver lite mer tänkande än att bara gå ut på stan och fotografera sånt man gillar. Veckans fönster är en lite knepig utmaning. Det räcker inte att hitta något som stämmer in på temat utan det ska vara ett fönster med i bilden också. Idag är temat ”trafikerat”. Jag hade flera olika idéer om hur jag skulle lösa uppgiften men ingen av bilderna blev bra så jag gav upp och gick vidare för att lite senare hamna framför det här fönstret som definitivt är trafikerat i min mening! Konstnären heter Richard Rak och har galleri i Saumur. Han har även en ateljé lite utanför stan. Hur mycket jag än googlar honom så hitter jag ingen information om det här konstverket. Men om ni vill titta närmare på de lustiga små gubbarna  så kan ni gå in på hans hemsida här.

2014 03 28_trafikerat_NB-1

fonsterlogga_1

 

En reaktion på ”Ett trafikerat fönster..

  1. Vilken otroligt underbar bild! Gubbarna, fönstret och speglingen… ser nästan ut som om de precis kommer smygandes runt hörnet därute på gatan. Magnefique!

    Gilla

Kommentera

