Personligt..

Fotoutmaningar

Temat för veckans fototriss är personligt. Jag har stått på loppis på barnens skola idag och mycket av det som såldes där var personligt. Barnens allra första kläder och leksaker, kära gamla böcker, älskade och lästa många gånger som de nu vuxit från. Lite sorgligt nästan att skiljas från sådana saker men roligt att de får ett nytt liv hos någon annan.

loppis2

loppis4

loppis5

 

3 reaktioner på ”Personligt..

  1. Oj, inte dåligt vad mycket leksaker och barngrejer det var där. Jag tycker att det är superbra att man återanvänder grejerna, det sparar både miljö och pengar. Oftast är det ju också så att barnen tröttnar på sina leksaker ganska snabbt, då kan något annat barn ta över. Samma med kläder, de riktigt små växer ju ur kläderna i ett kick, de hinner ju inte ens bli slitna. Hoppas loppisen gick bra!

    Gilla

  2. Så fint med alla de färgglada sakerna i den gröna omgivningen! Bra jobbat att kunna skiljas från grejerna och ge dem ett nytt liv hos någon annan! Jag är så otroligt sentimental och har jättesvårt att skiljas från saker som jag har minnen med. Kan lyckas med det ibland om jag är på rätt humör.=) Hoppas loppisen var framgångsrik!

    Gilla

Kommentera

