Glad påsk!

Fotoutmaningar, Leva i Frankrike

Denna veckan är det påsk! Vi väntar besök från Sverige, mamma och pappa och två hundar kommer på onsdag. Här i Frankrike firar man faktiskt inte påsken så mycket. Det kan verka konstigt för ett land där katolicismen är den främsta religionen men faktum är att vi har väldigt få religiösa helgdagar. Denna veckan är alltså en vanlig arbetsvecka och bara nästa måndag, annandag påsk är helgdag. Påskris har man inte heller, men det måste ju jag ha. Jag passade på när jag var ute i skogen förra veckan att plocka med mig ett par kvistar som barnen fick dekorera. För att få lite grönska tog jag in ett par kvistar från trädgården också men de ser inte ut att trivas innomhus tyvärr.

glad pask

5 reaktioner på ”Glad påsk!

  1. Det finns vissa saker man alltid tar med sig och det är traditionerna vi är vana vid. har några andra bloggare som också bor utomlands och de känner lika.
    Kul att di i alla fall får besök från Sverige i Påsk önskar er en trevlig Påsk och fint väder.
    Kram Meta

    Gilla

Kommentera

