Projekt växthus

Fotoutmaningar, Trädgàrd

Egentligen var jag inte jätteintresserad av växthus från början. Det var min man som absolut ville ha ett växthus och eftersom det brukar vara jag som vill ha en massa saker så  fick han det. Sedan när vi besökte utställningen hos Classicum upptäckte jag att ett växthus kan användas till så  mycket mer än att bara odla i. Det var då  mitt intresse tog fart och idag försöker vi kompromissa så  att det blir plats för både odling och avkoppling.

I helgen var vi på  IKEA för att försöka hitta några hyllor som kunde passa längs ena långsidan. Vi hittade inga hyllor men en hel del annat vi inte visste att vi behövde. Med hem kom en skön korgstol som fick ersätta den fällbara stolen som nu är borta. Hyllorna ska istället min man bygga, bilder kommer så småningom. I taket har jag hängt upp vita gardiner som skuggar skönt solen ligger på. 

Fortsättning följer…

2014-05-04 jardin mai 165

Den gröna fällbara stolen är borta och har ersatts av en korgstol

tisdagstema

6 reaktioner på ”Projekt växthus

  1. Det såg alldeles ljuvligt ut, sen får jag bara föreställa mig solen gassa in, här snöar det nämligen för fullt, har så gjort hela långa dagen, i södra Dalarna, suck!

    Gilla

Kommentera

