Nyklippt gräs och sommarregn

Hemma

Nu har jag kommit in i rytmen igen och idag har jag varit riktigt effektiv. Jobbade undan en hel del under förmiddagen och unnade mig en eftermiddag i trädgården. Det var hög tid att klippa gräset så det sysselsatte jag mig med en bra stund. Jag älskar doften av nyklippt gräs och att se trädgården förändras allt efter som jag betar av med gräsklipparen. När jag var nästan färdig började det regna. Inget ösregn utan ett stilla ljummet sommarregn och det var så härligt att jag inte hade lust att gå in!

DSC_0095

2 reaktioner på ”Nyklippt gräs och sommarregn

  1. Doften av nyklippt gräs får mig att tänka på sommarlov och nakna fötter. Underbart!
    Även stilla sommarregn kan vara härliga. Stor skillnad från de mörka höstregnen, om man säger så 😉

    Gilla

  2. Vilken vacker bild! Här är det snart dags för den första klippningen, men den får man eller barn göra, jag får så hög puls av motorljud att det stressar mig.

    Gilla

Kommentera

