Strulig fredag..

Fotoutmaningar

Vissa dagar går allting fel och idag tycks vara en sådan dag. Det handlar som tur är bara om materiella ting som plötsligt slutar att fungera. Fel på bilen, gräsklipparen vägrar starta och vattnet i huset tycks vara avstängt.. Jag försöker ha tålamod och tänka det ordnar sig. Under tiden jag väntar lägger jag in ett par bilder på vackra människoskapelser som gör mig på bättre humör! Bilderna är från gårdagens promenad i byn.

2014 06 05_eau_4899

En vacker blomkruka mot en klarblå himmel

2014 06 05_eau_4902

En vackert smyckad port

2014 06 05_eau_4906

Elegant entré, huset ligger på gatan där byns alla vinhus ligger på rad

Medan jag la in bilderna kom vattnet tillbaka, om det bara ordnar sig med bilen också så kan jag nog stå ut med att gräset växer högt i trädgården!

5 reaktioner på ”Strulig fredag..

  1. Vackra detaljer från din promenad 🙂 Klart lätta att gilla!
    Hoppas allt som strular bara har tagit en liten paus, nationaldagen till ära – och kommer igång igen alldeles strax!

    Gilla

  2. Vilka vackra skapelser!

    Och fy tusan när teknik krånglar! Jag blir vansinnig då, det ska bara funka, så är det! Tur att vattnet kom tillbaka i alla fall!

    Gilla

Kommentera

