Doft av rosor och lavendel

Fotoutmaningar, Trädgàrd

Vi har riktigt tung lerjord i vår trädgård vilket är lite jobbigt då man nästan alltid måste förbättra med köpejord när man ska plantera. Men rosorna de trivs tydligen i leran för de växer så det knakar och blommor härligt från vår till höst. Förra våren planterade vi lavendel bland rosorna och det blev riktigt lyckat. De har vuxit sig jättehöga på bara en säsong och doftar underbart.

rose

lavande

tis-2.jpg

 

9 reaktioner på ”Doft av rosor och lavendel

  1. Kan nästa känna doften ända hit 😉 Underbart vackra blommor. Har sett väldigt många blommor bland inläggen idag. Hos mig är det något helt annat som växer 😉
    Ha en skön fortsatt tisdag !

    Gilla

  2. De där dofterna är välbekanta och jag kan framkalla dem när jag vill. Lätta och ljuvliga och lavendel har jag i mina garderober och linneskåp för de är en doft som jag inte kan motstå ihop med nymanglat och rent linne.

    Gilla

Kommentera

