Godaste glassen

Fotoutmaningar, Mat och dryck

Sol, värme och glass, det gillar jag idag! Jag följde ett recept jag hittade på Internet men resultatet blev alldeles för sött tyckte jag så lade till lite naturell youhurt och det blev helt perfekt!

600 g jordgubbar

300 socker (lite väl sött i min smak)

saften av 1 citron

1 -2 dl naturell yougurt eller kesella

Mixa och kör sedan i glassmaskin till önskad konsistens, jag hällde upp i en plastburk och satte några timmar i frysen för att få den rätta konsistensen.

hemglass 001

3 reaktioner på ”Godaste glassen

  1. Ja du, det där låter riktigt gott. Köpte jordgubbar i dag faktiskt, men eftersom jag inte har någon glassmaskin så får jag njuta av dem som de är 🙂

    Gilla

Kommentera

