Det finns inga dåliga väder..

Fotoutmaningar, Loirefloden

Vädret just nu är inte vad man väntar sig i juli månad. Ena stunden skiner solen och det blir stekande varmt, i nästa öser regnet ner. Igår såg ut att vara en perfekt dag att jobba i trädgården, lagom varmt och ganska molningt. Så fort vi fick startat gräsklipparen kom solen fram och det blev riktigt, riktigt varmt. Efter avslutat arbetspass bestämmde vi oss för att åka och fika på favoritstället vid Loire i byn Le Thoureil. Så här såg det ut när vi kom fram: place estaminet ciel orageux Vi satte oss på uteserveringen, beställde glass och dricka och ett par minuter senare såg det ut så här:vue sur la loire pluieÄven om det var lite mysigt att sitta där i skydd under parasollen medan det öste ner utanför så måste jag hålla med om att det kan bli deprimerande i längden. Det bara att be till vädergudarna och hoppas att solen snart hittar tillbaka! terasse sous la pluie

13 reaktioner på ”Det finns inga dåliga väder..

  1. 🙂 Eftersom jag inte är någon fan av värme så är jag glad över att vädret varierar. Jag bodde 20 år i ett land vid medelhavet och fann att värme och sol i överskott också kan var väldigt deprimerande. Jo – det finns finns i världen som vaknar till solsken och tänker – NEJ! Inte idag också! 😉

    Gilla

  2. Ibland blir inte vädret som man önskar och det är inte kul om det börjar ösregna precis när man satt sig på en uteservering och dessutom beställt glass.

    Gilla

  3. Jag tar gärna ditt varannandagsväder så får du min värmebölja, jag vet att man inte ska klaga, men det är FÖR varmt här just nu. Dina fina bilder svalkar en aning, försöker visualisera att jag sitter under parasollet och lyssnar på regnet 🙂

    Gilla

  4. Du fick i alla fall några fina regnbilder där du satt under parasolltaket. 🙂
    Men visst kan regn vara deprimerande. Kanske just så där, när man är någonstans och regnet avbryter trivsamt strosande. Om det sedan håller på ett bra tag då kan regnandet bli riktigt otrevligt.
    Första fotot är fint, med regnmolnen i skyn.

    Gilla

Kommentera

