Smultronställen i Loiredalen

Fotoutmaningar, Utflykter

Häromdagen besökte vi ett av Loiredalens många slott. Chateau du Riveau ligger i närheten av Chinon och liksom Villandry är det främst känt för sina trädgårdar. Slottet som är byggt på 1500-talet fick en rejäl ansiktslyftning när de nuvarande ägarna tog över i början av 90-talet. Att öppna för allmänheten är ett sätt att finansiera renoveringarna och som besökare bidrar man på det viset till slottets bevaring. Riveau är även barnens paradis. Hela besöksslingan är gjord för att barnen ska ha roligt. Lustiga föremål och lekfulla konstverk, en stor lekplats helt i naturmaterial och ett besökshäfte speciellt för barn gör parken extra bra att besöka med barn.

11 reaktioner på ”Smultronställen i Loiredalen

  1. Det är en plats jag absolut skulle vilja besöka. Men det ligger ju så långt bort och jag som är så hemkär har svårt att känna mig lycklig med långa resor. Jag passar på att njuta av dina foton och de inre bilder i min fantasi som de skapar. Tack! 🙂

    Gilla

  2. Ser hur skönt ut som helst, inte bara för barn. 🙂
    Slottet ser ut som ett sagoslott, hoppas det också är trivsamt att bo i. Din bil får mig att undra hur det skulle vara att bo i ett slott?
    Jag undrar nog ändå om det trots allt inte är ett smultronställe lika mycket för besökaren som ägaren. 🙂

    Gilla

  3. Vilket härligt smultronställe! Det verkar vara en plats där man måste ha barn med, för att få en anledning att släppa loss ordentligt bland roligheterna utan att skämma ut sej alldeles! :))

    Gilla

Kommentera

