Mellan broarna

Fotoutmaningar

Jag gillar att fotografera broar, korta som långa, gamla som nya, var och en har sin charm. Vilken tur då att vi har så manga broar i vår stad. Bilderna nedan är på Cesarbron som leder in till centrum. Den hör till de äldre broarna i staden och är från 1770.

DSC_0055Under bron, utsikt mot slottet

DSC_0022Dimmig morgon över bron

skymmningBron i skymmningen

13 reaktioner på ”Mellan broarna

  1. Vilka fantastiska bilder !! Tur att inte jag har samma intresse för broar för här får man leta länge 😉 Mittenbilden är magiskt och helt underbar.

    Gilla

  2. Ja, broar är fascinerande. Jag gillar att fotografera järnvägsbroar. Det där är en mäktig bro och bilden med bron i dimman är helt fantastiskt vacker. Perspektivet, dimman, speglingarna i vattnet… så romantiskt vackert! 🙂

    Gilla

  3. Underbara bilder och jag som många andra älskar dimbilden! Så fint du fångat den! En riktigt vacker bro. Vilken stad befinner du dig i?
    Ja, det där med att väljal objektiv är inte lätt men 50 är så billigt så det är väl värt att testa och många älskar det! Själv har jag svårt att fotografera porträtt med det men jag gör det allt i bland! Framför allt inomhus i lite sämre ljus! 🙂 Om det är ett regelrätt porträttobjektiv som du vill ha så är det bra att tänka på att ett 50 mm-objektiv kan förändra ansiktets former. Det bästa för porträtt är 85 och uppåt för att slippa att få konstiga ansikten! Fast sköter du ditt 50 så går det absolut att fotografera porträtt med det också….det gäller bara att tänka på vilka vinklar och hur nära man är! Lycka till med valet! Ser framemot att se vad det blir och resultatet så klart! :O)

    Gilla

    1. Tack för hjälpen! 85mm hade jag inte tänkt pà. Jag fotograferar inte ofta porträtt men det är nàgot jag skulle vilja lära mig och därför tänkte jag pà 50mm men ska kolla upp 85mm ocksà. Det viktigaste för mig är ett ljusstarkt objektiv för att kunna fotografera inomhus men även ute i tex skymmningsljus.
      Staden är Saumur som ligger vid Loirefloden i västra Frankrike.

      Gilla

Kommentera

