Förändringar och tankar inför hösten

Fotoutmaningar, Vardag

Just nu njuter vi av de sista lovdagarna. Nästa vecka börjar barnen i skolan igen och det är dags att komma in i rutinerna igen. Jag bävar lite för att komma upp på morgonen igen och framför allt få upp barnen men efter ett par dagar ska det nog gå. Barnen ser fram emot att börja skolan och träffa alla kompisar igen. Jag ser fram emot att få lite egentid. Sedan om allt går enligt planerna kommer även jag att ha fullt upp i höst. Till att börja med har jag anmält mig till två distanskurser, ”Creative writing” som ges av Malmö Högskola och ”Sociala Medier” som ges av Linnéuniversitetet. Detta i väntan på besked om en annan utbildning här i Frankrike som börjar i november men mer om det senare.

Morgonmys i soffan, snart är det skola igen..

10 reaktioner på ”Förändringar och tankar inför hösten

  1. Härliga bilder! Jag tycker att man alltid får ny energi att ta tag i saker på hösten, en skön känsla. Så kul med nya kurser att läsa, ska bli spännande att höra vad den franska utbildningen handlar om.=)

    Gilla

  2. Skönt med morgonmys i soffan, det gäller att passa på medan tiden finns. Låter väldigt intressant med kurserna, så kul att du kan läsa på distans 🙂

    Gilla

  3. Jag undrade i början, men fick svaret i slutet…….du bor i Frankrike alltså, det är därför skolan börjar så sent! Det är skönt att vara lediga allesammans, men visst känns det bra med rutiner. Jag är i huvudsak hemmafru, så nu njuter jag av tystnaden igen (även om mina barn börjar bli stora 😉 ) Hoppas det går bra med dina kurser. /Anette

    Gilla

  4. Jag blev jätteförvirrad först för det är supersent för barnen att inte ha börjat än men nu såg jag i sista meningen att ni bor i Frankrike och då förstår jag! 🙂 Jag hade ingen aning om att du bodde utomlands. Jag trodde faktiskt du bodde ganska nära mig i Östergötland men där ser man vad fel man kan ha!
    Jag håller med dig angående sommaren…den har varit så otroligt konstig så man vet inte alls vad som kommer resten av året. Hösten tror jag kommer bli ganska normal som den brukar med allt möjligt men vintern vet i sjutton! Kommer det komma snö alls i år eller kommer det bli värsta snöstormarna och kallaste vintern på mannaminne? Jag gillar inte alls förändringarna i klimatet och önskar att det vore som det var när jag liten. En lagom svenskvarm sommar och en vinter med massor snö som låg de månader den skulle! :O)

    Gilla

Kommentera

