En stjärnklar natt

Fotoutmaningar

Något jag verkligen gillar med att bo på landet är att man kan se alla stjärnor när nätterna är klara. Här finns ingen gatubelysning som ”stör” och ju längre man tittar desto tydligare blir stjärnorna och man ser hur himlen ständigt förändras när de rör sig. Att ligga i en vilstol på terassen insvept i en filt och titta upp på stjärnorna är väldigt avslappnande. Med lite tur ser man stjärnfall också och får önska sig någonting!

stjärnor

11 reaktioner på ”En stjärnklar natt

  1. Att se stjärnhimlen är få förunnat, så vackert och häftigt att du fångat den. Stod faktiskt på balkongen häromkvällen och tittade på stjärnhimlen, men det gick inte att se den detaljerad härinne i stan. Lyckos dig 🙂

    Gilla

  2. Vilken vacker bild! Och så var det där jag växte upp oxå. Visserligen bekostade byn själva vägbelysning när jag var runt 10 år, men den släcktes vid 2200 varje kväll för att spara på el. Och då blev jag ett med himlen och stjärnorna, det är magiskt!

    Gilla

  3. Underbar bild! Jag växte upp i en liten by på landet och på vintern brukade mina föräldrar ta ut mig och min bror på promenad för att titta på stjärnorna. Det var verkligen härligt!

    Gilla

Kommentera

