Smygtitt på nya teatern

Fotoutmaningar, Saumur

Vår stad har varit utan teater i tre år då den är stängd för renovering. Nu är arbetet inne på sista fasen och om allt går som det ska blir det nypremiär i början av oktober. Dock har det varit mycket förseningar och det är mera troligt att den öppnar i början av nästa år. Den här helgen vi fick ialla fall en chans att tjuvkika lite då teatern hade öppet hus med guidad visning. När jag kom dit på lördageftermiddagen fick jag veta att det var ca en timmes kö. Jag valde att stanna kvar trots allt och det är jag glad för! Vi fick inte se jättemycket inuti men precis som jag hade hoppats fick vi gå upp på den stora takterassen och utsikten därifrån slog allt annat!

vue2

vue chateau

 

liten_logga_3_helgbilden

7 reaktioner på ”Smygtitt på nya teatern

Kommentera

