Änglakatten

Vardag

Igår hände det som inte fick hända, det jag tror alla kattägare frukar mest. Vår katt Caramel blev påkörd av en bil.

Det var när han inte kom in som han brukar på morgonen som jag blev orolig och gick ut för att leta. Vi har inga stora trafikerade vägar alldeles i närheten så min tanke var att han hade kunnat bli instängd någonstans. När en kollega till min man berättade att hon  sett en röd katt ligga på vägen tidigt på morgonen tänkte jag att det omöjligt kunde vara Caramel. Vi gick en lång runda längs alla vägar runt kvarterat och det var jag som hittade honom först. Jag är i allafall glad att vi hittade honom så att vi kunde ta hem honom.

Det känns fruktansvärt tomt idag och jag bara väntar på att han ska komma infarandes genom kattluckan. Barnen är jätteledsna även om Nils är liten väl liten för att förstå, vi har sagt att Caramel är i himlen nu. Det tyckte han var lite konstigt för katter kan väl inte flyga, då har han blivit en ängel, en änglakatt.

DSC_0332Änglakatten

3 reaktioner på ”Änglakatten

Kommentera

