Redan vinter?

Trädgàrd

Imorse var det dags att skrapa rutan på bilen igen. Inte för att jag gillar att behöva skrapa men jag gillar den lite torrare kylan med gnistrande vitt i gräset. Solen är dock påväg fram och det vita är redan borta men det ger mig hopp om en riktig vinter i år. Sedan vi kom tillbaka från Sverige har jag inte hunnit blogga så mycket, har inte ens redigerat färdigt alla bilder jag tog men jag var nog ganska trött efter resan. Därför njuter jag extra mycket nu av mina sista lediga veckor innan skolan börjar om tre veckor. Jag försöker även få en del gjort här hemma och har satt igång en riktig rensing i huset. Ett rum i taget har jag gått igenom alla lådor och skåp, kastat småprylar som bara samlar damm och satt in alla papper i pärmar, sorterade efter datum och ämne! Nu är kök, vardagsrum och sovrum avklarade. Barnens rum får vänta till i helgen så att de kan hjälpa till. Idag är det dags attta itu med garaget/förådet, det absolut värsta rummet i huset. Vi använder det som grovkök/tvättstuga men även till förvaring av cyklar, gräsklippare och diverse kartonger som jag knappt vet vad de innehåller så det är extra viktigt att ha någorlunda ordning där, dels för att hitta saker men framför allt för att överhuvudtaget kunna ta sig igenom fram till ytterdörren! Det här är inget som blir särskilt roligt på bild så jag lägger in en bild på vår nya familjemedlem. Plume (fjäder på svenska) heter hon och har varit hos oss i snart en vecka nu.

plume3Torsdagstema – I like

9 reaktioner på ”Redan vinter?

  1. Så bedårande söt med den svarta lilla nosen! ❤ Så härligt med en ny familjemedlem som är så söt!
    Ang. snön så har vi fått ganska mycket snö och den ligger kvar och är jättetung. Drygt en decimeter! Men visst….den kommer nog dessvärre inte stanna men jag fick känslan idag att vi kommer få en vinter med mycket snö och den kommer vara kall!

    Gilla

  2. Det var väldigt vad mycket du redan hunnit med när det gäller rensning av huset. ”Bara” garage och förråd kvar. Ja, där brukar det samlas både det ena och det andra så jag förstår att det är det värsta rummet men väldigt bra att ha 😉 Vilken underbar ny familjemedlem ni fått !! Grattis, en riktigt fin sötnos och kanske roligare att visa på bild är garaget 😉
    Ha en skön fortsatt städdag 🙂

    Gilla

Kommentera

