Trött, tröttare, tröttast..

Fotoutmaningar

Idag är en riktigt trött dag. Nils har haft halsfluss och har varit hemma fram till idag. Nätterna har varit jobbiga då han har vaknat flera gånger per natt av hostan. Idag är han bättre och tillbaka i skolan men nu är det jag som är förkyld, jag håller tummarna för att det snart vänder så att inte jag också åker på halsfluss.. Jag gillar i alla fall att jag har möjligheten att vara hemma och vila idag och imorgon för nästa vecka blir ändring, då börjar min utbildning! Det har inte blivit mycket fotograferande på sista tiden men jag hoppas att jag ska hinna med att ta en och annan bild på vägen till och från skolan. Tills vidare får det bli en bild på Nils, det var länge sedan jag fotograferade honom och Esther, det får nog bli ändring på det med!

Nils gros plan2Torsdagstema – I like

9 reaktioner på ”Trött, tröttare, tröttast..

  1. Härlig bild på en glad piggelin med ett leende som smittar 🙂 Halsfluss låter inte kul. Skönt att Nils är bättre och jag håller mina tummar för att du inte själv drabbats. Ha en fin fortsatt dag Lotta !

    Gilla

  2. Så härligt foto på Nils!
    Skönt att flussen är över. För hans del i alla fall.
    Ta dig en dundermugg ska du se att du motar Olle i grind:
    En balja te, en rejäl sked matsked honung och en stor, pressad vitlöksklyfta.
    Blandas och avnjutes varmt. Vid envis förkylning behövs ibland flera muggar om dagen.

    Gilla

  3. Eländigt med sjukdomar, synd både om den som är sjuk och om den som ska vårda, särskilt när orjken tar slut. Skönt att sonen är bättre, hoppas det snart vänder för dig med!

    Gilla

  4. Håller tummarna att din förkylning går över fort! Vad roligt att börja plugga! Vad ska du läsa? Känns som om du skrivit det förut men glömsk som jag är…
    Jag sa upp mig för snart två år sen för jag kände att jag var tvungen att hitta på nåt nytt. Nu har jag haft mitt egna företag i ett år och stortrivs!

    Gilla

Kommentera

