Ledig torsdag

Trädgàrd

Det är torsdag och jag är ledig! Imorgon är det dessutom helgdag så jag får två lediga dagar på rad! Det kan jag bara gilla! Jag är lite mer än halvvägs genom min praktk som guide på Le Cadre Noir de Saumur och hittills har jag guidat flera hundra personer varav tre har varit svenskar! Jag trivs jättebra med jobbet som guide men det är krävande när man går två-tre turer om dagen ofta med stora grupper på femtio personer eller fler. Jag lär mig jättemycket och ett nytt projekt tar form sakta men säkert. Men det är alldeles för tidigt att prata om det. Idag blir det hemma mys med Plume som har vuxit sedan hon senast syntes här på bloggen. Hoppas ni alla får en riktigt bra torsdag!

Plume2

Torsdagstema – I like

4 reaktioner på ”Ledig torsdag

  1. Vilken underbar bild, du är verkligen duktig med kameran. Och så är ju motivet väldigt sött också, förstås 🙂 Spännande med praktiken som guide. Jag klickade naturligtvis in via länken – vilken arbetsplats! Ha en riktigt skön ledighet!

    Gilla

  2. Låter väldigt spännande att praktisera som guide och så lärorikt det måste vara. Roligt att du trivs. Härlig bild på fina Plume 🙂 Ha det så skönt under ledigheten !!

    Gilla

Kommentera

