Förnya hemma med enkla medel

Heminredning

Just nu är jag mitt uppe i riktig höstrensning här hemma. När hösten kommer vill jag gärna förnya lite inomhus. Man är ju utomhus hela sommaren så det känns bra att ta hand om insidan lite. Ett projekt jag har är att måla om bokhyllorna. Det är den klassiska modellen Billy från Ikea men jag har tröttnat på färgen (bok) och skulle vilja ha något ljusare. Jag undrar om de är svåra att måla om, någon som har provat?

Dessutom vill jag byta klädseln på sofforna, där särskilt den ena är i ganska dåligt skick. Problemet är att den modellen (Ektorp 2-sits bäddsoffa) inte längre tillverkas och klädseln är sedan länge slut på Ikea. Efter att surfat runt en stund på olika nätloppisar inser jag att jag inte är ensam om att leta efter klädsel till just den modellen. På Citiboard hittar jag en klädsel men det är fel färg, däremot hittar jag på samma sida en annons från Malmö med en hel soffa i bara 800 kr, kanske dags att byta soffa? Jag lägger in en egen annons också för säkerhets skull.

IKEA Ektorp 3 sits soffa, IKEA Bjursta matbord med 6 Börje stolar, IKEA Soffbord, IKEA Lack TV bänk
Ny soffa istället för ny klädsel?

Lite nya kuddar eller en ny lampa kan lyfta ett helt rum och är lätt att byta. När hösten kommer vill jag gärna ha lite murriga färger och mjuka, värmande material, och massor med levande ljus förstås, sedan får höstrusket komma!

https://blandvinohastar.wordpress.com/2015/08/27/fornya-hemma-med-enkla-medel/

2 reaktioner på ”Förnya hemma med enkla medel

Kommentera

