Från stock till flaska

Fototriss, Loiredalen

Fototriss har temat frukt och bär denna veckan. Snart är vinskörden i full gång här i Loiredalen.

Fototriss 

Frukt & Bär

9 reaktioner på ”Från stock till flaska

  1. Vilka underbara färger på druvorna! När vi var i Italien i somras fotade jag omogna druvor. Det vore roligt att se dem skördas också. Gör man det för hand, eller finns det ett snabbare sätt? Det måste jag nog kolla upp.

    Gilla

    1. Den här gården heter Chateau Midouin, druvorna är nog ”Cabernet Franc” som är den vanligaste druvan i den här delen av Loiredalen.

      Gilla

  2. Och vilka goda viner sen då! Nästa gång jag åker till Frankrike tror jag att Loiredalen får bli målet, en del av landet jag ännu inte besökt.

    Gilla

Kommentera

