Badrumsdrömmar

Heminredning, Sponsrade inlägg

Det sägs att det första vi tittar på när vi ska köpa hus eller lägenhet är badrummet och köket. Det kan nog stämma. Köket kallas ju ofta för hemmets hjärta och det ska fungera till så mycket mer än bara matlagning. Man kanske ska sitta där och äta, det ska göras läxor och det är rent allmänt ett rum där man umgås. Köket var det första rummet vi gjorde i ordning när vi flyttade in i vårt hus.

Badrummet är också viktigt. Det är ju ofta där som dagen börjar, man kanske går från sängen och direkt in i dushen. För mig är badrummet ett rum där jag kan stänga in mig en liten stund och vara för mig själv, då är det viktigt att det känns personligt så att man trivs. Jag brukar försöka gå upp en kvart tidigare på morgonen för att hinna få den stunden för mig själv innan vi äter frukost tillsammans.

När vi tittade på det här huset första gången gillade vi just badrummet. Det är ganska stort och kaklat från golv till tak. Däremot hade vi tänkt byta ut en del av inredningen vilket inte har blivit av ännu. Jag skulle vilja måla om kaklet så att det blir helt vitt och lägga ett snyggare golv. Dessutom hade jag gärna bytt ut badkaret mot en dush. Dubbla handfat med massor med förvaring under hade inte heller varit så dumt. Eftersom det är så pass stort och eftersom vi är i desperat behov av förvaring här i huset borde man kunna utnyttja badrummets yta bättre.

Precis som med allting annat går det trender i badrum. Just nu är det inne med svart både i badrum och kök. Själv önskar jag mig ett badrum i lantlig stil, ljusa färger som grått och vitt och ett lite mörkare golv, som badrummet från Aspen på bilden nedan. Funktionellt och bekvämt med massor med förvaring!

Badrumstrender 2015 – Serien Solvik 200 från Aspen har gott om plats för förvaring

Badrumstrender 2015

2 reaktioner på ”Badrumsdrömmar

  1. När vi blev visade runt i vårt hus inför budgivningen, tyckte vi nog mest av allt att huset var så stort, rummen var så stora jämfört med hur vi bodde innan, och de tog aldrig slut. Tyckte vi då 🙂 Vi såg nog inte mycket av detaljerna i huset, vi blev helt sålda direkt, bortsett från just badrummet. Då reagerade i alla fall jag. Så litet badrummet var! När säljaren, för övrigt en bekant till oss, öppnade badrumsdörren och vi tittade in… Jag kommer aldrig glömma den känslan. Alla andra rum är stora i vårt hus, men just toaletten och badrummet, de är med dagens mått mätt väldigt små. Till badrum hade de utnyttjat en av kattvindarna. Jag skulle vilja göra om badrummet, men det är inte nödvändigt att det blir större. Vi får väl se om det blir ett vinterprojekt 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

