Sjukstuga och nattfoto

foto

Idag är jag hemma med två trötta och sjuka barn. Dagens planer som bland annat innebar fotoutflykt till den ”stora staden” Angers får skjutas upp tills vidare. Det har inte blivit mycket fotat den här veckan därför blir det en bild från månförmörkelsen i slutet av september. Jag steg upp klockan tre och följde hela förloppet från terassen där jag satt varmt inpackad i en filt och med en kopp rykande hett te. Det var en riktigt speciell känsla att se månen förändras samtidigt och samtidigt lyssna till nattens alla ljud (tyvärr lyckades jag inte få någon riktigt bra bild på den röda månen). Jag gillar verkligen att vara ute och fotografera på natten så det blir nog fler sådana utflykter framöver.

eclipse-4-images

Torsdagstema – I Like

7 reaktioner på ”Sjukstuga och nattfoto

  1. Så fin bildserie! Jag håller med dig, nattens ljud är något speciellt. Rådjurens rop till varandra kan låta riktigt skräckinjagande. Det stod jag på vår trappa och lyssnade på i går. Trist med sjukstuga. Typisk säsong för det, och i år verkar det långdraget, åtminstone hos oss. Krya på!

    Gilla

  2. Jättefina bilder! Så kul att se. Inte ofta jag är ute och fotar på natten men ibland stiger jag upp tidigt på morgonen och det är en speciell känsla. Även när jag är ute och rider riktigt tidigt på morgonen på sommaren när dagarna är för varma.
    Hoppas barnen kryar på sig fort!

    Gilla

  3. Oj, så lyckat! En natt som du kommer att minnas länge, både för fotona och upplevelsen som sådan. Här var molnen i vägen för månen, det var minst sagt trist.

    Gilla

Kommentera

