Livstecken

Allmänt

Det har gått nästan två veckor utan att jag har skrivit något här på bloggen. Datastrul, krångel med photoshop och allmänt fullt upp. Jag har helt enkelt inte hunnit med. Tack till alla som trots allt tittat in och kommenterat! Det har hänt mycket de senaste veckorna, mest roliga saker fram till igår. I natt har vi följt sändningara från Paris på tv i natt. Jag fick snabbt bekräftat att mina nära i Parisregionen är välbehållna. Det hela känns overkligt. En av dödskjutningarna ägde rum på den gata där jag bodde under mitt första år i Paris. Tankarna går så klart till alla de som har förlorat någon i skjutningarna och alla de som fortfarande väntar på ett livtecken, så fruktansvärt! Även om livet så sakta kommer att gå tillbaka till vardagen igen kommer ingenting någonsin att bli detsamma igen.

12243164_10153721107559518_3824442719936241795_n

Bild lånad från Facebook

2 reaktioner på ”Livstecken

  1. Mitt ❤️ Mina tankar och tårar går till dom som förlorat varit med om detta avskyvärda attentat !!!
    Skönt att era vänner mår bra !
    Jag bodde i Paris i 2 och halvt år och det känns hemskt att oskyldiga människor drabbats under en kväll då man ska kunna njuta av helg !
    Kram Sanna

    Liked by 1 person

  2. Vi följde direktsändningarna hela kvällen och natten och har fortsatt i dag. Det känns så hemskt. Så fegt. Jag hoppas att det här inte hindrar oss som lever i demokratier från att fortsätta att tro på de franska målen: frihet, jämlikhet och broderskap. IS skall inte få lyckas skrämma oss. Av det jag hört från vad statscheferna i olika länder uttalat, kommer det att bli hårdare tag mot IS nu. Jag tror att man visserligen tagit hoten och terrorattentaten på allvar även tidigare, men det här blev ett nytt 9/11. Själv har jag så svårt att förstå hur en terrororganisation som IS fungerar. Så medeltida metoder. Så barbariskt. Så fegt. Jag tror att vi alla känner både sorg och ilska just nu. Jag beställde en bok för några veckor sedan av Lorettta Napoleoni, ”Islamiska staten”. Den skall jag läsa nu för att förstå litet mer hur de tänker. Sköt om dig ♥

    Liked by 1 person

Kommentera

