Vardag igen

Tacksamhet

Idag är det vardag igen, det två veckor långa jullovet gick fort! Jag har inte bloggat så mycket under jullovet men nu ska det bli bättring! Eftersom det är måndag börjar jag med tacksamhetslistan hos Eva Trillian.

noel

Jullov och julfirande med familjen

Julstämmning

Sovmorgon

Att ”bara” vara hemma

Spela spel med barnen

Skogspromenader

Julklappar

Långa frukostar

En ny bok

Ett nytt år att se fram mot

4 reaktioner på ”Vardag igen

  1. Hejsan,
    Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
    Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på tove.lindgren@pvmmedia.com så kan jag skicka mer information.
    (Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
    Mvh, Tove

    Gilla

  2. Att bara vara och ta dagen som den kommer är underbart att få göra då och då men för mig är det skönt att få ordning och struktur på tillvaron igen. Jag behöver det p.a.v. mitt cyklotyma temperament. Tacksamhetslista kör jag också med. I min dagbok slutar jag dagen med att skriva, verkligen tänka igenom de små detaljerna som jag har att vara tacksam för. I år har jag också börjat att skriva Bra: alltså något jag har gjort för andra eller mig själv som varit bra.
    Jag önskar dig ett underbart 2016
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

    Gilla

  3. Jag håller med dig om allt på din lista, jag tror till och med att det är första gången jag känner att jag inte fått nog av julen, den skulle gärna få komma tillbaka snart igen 🙂 Det var nog den bästa jul jag firat. Så lugnt och skönt, men ändå umgänge med familj, släkt och vänner. Och jag blev också glad över mina julklappar, min man hade köpt en äggkläckningsmaskin, så nu blir det några fler höns i vår. Jättekul att ni också tänker skaffa höns! Det ger mersmak, det kan jag lova. Det är så mysigt. Våra värper fem ägg per dag nu, så vi hinner knappt med att äta alla ägg. Men nu borde de snart trappa ned när det är så kallt. Tack förresten för inspirationen till 365 foton, det var här jag hittade länken 🙂 Jag gillar sådana utmaningar, med ett bestämt tema, när man tvingas tänka till litet. Ha en fin dag!

    Liked by 1 person

Kommentera

