#336 Vad hände? (70/365)

365+1 foton, Saumur

(70/365)DSC_0281.jpg

Jag har svårt att fatta att vi redan är inne i juni månad! Efter några dagar med riktigt sommarväder är det svalare idag men jag hoppas att solen snart kommer tillbaka! Hela april och maj regnade och frös bort. Bilden ovan är tagen i onsdags. Normalt sätt är det en kaj med landgång ut till promenadbåtarna som kör turer på Loire. Som synes ligger både kajen och landgången under vatten och i vilket fall som helst är vattenståndet i floden alledeles för högt. Jag är glad att vi bor högt och inte behöver oroa oss för några översvämmningar!

2016_grön

2 reaktioner på ”#336 Vad hände? (70/365)

  1. Ja, visst har tiden gått snabbt den här våren! Jag har verkligen varit i nuet hel våren, tycker jag själv i alla fall 😉 Ändå har tiden gått så snabbt, och nu har barnen redan sommarlov, vad hände..?

    Läskigt med översvämningarna vi läst om i bland annat Frankrike. Mot naturen är man bra liten. Fin bild var det i alla fall, jag gillar när man dokumenterar händelser, och det var vackert med byggnaderna på andra sidan floden.

    Gilla

  2. Ni har verkligen fått mycket regn och blivit drabbade av översvämningar. Här hemma är det kruttorrt i backen. Ställen i skogen som brukar vara leriga året om är alldeles torra.
    Sv: Har sovit lite bättre nu och barnbarnet börjar återhämta sig från förkylningen 🙂
    Ha det bra!

    Gilla

Kommentera

