#220 Oväder (73/365)

365+1 foton

Det har varit gott om tillfällen att fotografera oväder här hos oss den senaste tiden. Jag kan inte minnas en dag utan regn och åska på väldigt länge.. Ett kort uppehåll fick vi i början av juni sedan dess har det regnat varje dag. Som tur är så har det inte varit dagar med ihållande regn utan en vacker blå himmel och strålande sol som plötsligt blir mörk och liksom bara öppnar sig. När jag tog den här bilden mullrade det redan runt omkring mig men som tur var hann jag hem innan det brakade loss!

ovader

 

En reaktion på ”#220 Oväder (73/365)

  1. Vacker bild. Perfekt indelning av motivet tycker jag, att du inte fotat enbart himlen utan en bit av åker och hus också. Det ger en så dramatisk känsla när man ser det stora ovädersmolnet torna upp sig över husen som i förhållande ser väldigt små ut. Här har det knappt regnat alls i vår och sommar, så gräsmattan är gul på sina ställen. Jag har önskat mig regn för växtlighetens skull, och i natt började det och skall fortsätta till i morgon.

    Liked by 1 person

Kommentera

