2016 årskrönika

365+1 foton

2016 blev lite av ett övergångsår. Jag började jobba igen, först hemifrån och senare under sommarsäsongen, som guide på ridskolan Cadre Noir där jag gjorde min praktik under tur året innan. Det är också en del av förklaringen till varför bloggen fick vila så länge. I februari åkte vi på vinterlov till Sverige och till barnens stora glädje fick vi snö. Vi kom hem igen lagom till våren. Jag gjorde i ordning i växthuset igen och i maj skaffade vi hönsen Bernard och Cocotte.  En person lämnade oss under året och en tillkom. Min svärfar gick bort i maj nästan 90 år gammal och i slutet av juni blev jag moster till lille William. Trots en intensiv sommar hann vi med en kort sommarsemester vid havet i Bretagne. I september började Nils i första klass och Esther högstadiet, ett stort steg för de båda. På novemberlovet åkte vi till Sverige och passade på att njuta av en spahelg på mysiga hotel Skansen i Båstad. Sedan var det plötsligt jul och vi tittade på julskyltning i stan och gick på julmarknad.

Fram till i juni bloggade jag och fotograferade flitigt till fotoutmaningen 365+1 bilder. Sedan kom jag av mig. Jag kommer inte att vara med i fotoutmaningen under 2017 då jag hellre vill skriva lite mer på bloggen och kanske gå tillbaka till dagboksformen jag hade från början. Fotograferingen kommer jag dock att fortsätta med och försöka lära mig mer, kanske gå en fotokurs och framför allt organisera min bilder bättre så att jag hittar dem snabbt och enkelt när jag behöver. Jag skulle vilja bli bättre på att fotografera människor så ett av mina mål för 2017 blir att lära mig porträttfotografering.

Kommentera

