Frost

365+1 foton, Fotoutmaningar, Saumur

Kylan är tillbaka och på köpet fick vi sol! Tempen ligger runt nollan nu på eftermiddagen och det är vitt (frost inte snö) och vackert överallt. På tv och radio pratas det om en våg av kyla som sveper över Frankrike den här veckan och man uppmanas klä sig varmt och inte gå ut om man inte måste, känns lite överdrivet måste jag säga, ialla fall här hos oss.

Jag tog i alla fall en fotorunda på förmiddagen. Bilden här är tagen uppifrån slottet, jag tyckte det var så fint med frost på taken och floden i bakgrunden. Den här bilden blir även mitt bidrag till Dogwood 2017 photography challenge där veckans tema är ”straight out of the camera” (forkortas SOOC har jag nyss lärt mig) det vill säga ingen som helst redigering.

vu-du-chateau

Kommentera

