Tema vatten

Fotoutmaningar, Utflykter

Vatten är temat i Sannas fotoutmaning denna veckan. Det passar mig utmärkt eftersom att jag tillbringade förra helgen på en ö omgiven av vatten. Jag tog inte mindre än 350 bilder på två dagar. Många kasserades dock direkt eftersom de var alldeles för suddiga. Att fotografera när det blåser hårt är det inte lättaste!

dsc_0185

Plage des Dames (damernas strand) är en a öns mest kända stränder. På sommaren vimlar här av turister men en blåsig lördag i februari har man garanterat stranden för sig själv!

dsc_0094

Fiskmåsen hade inget emot att bli våt om fötterna och den brydde sig inte alls om mig och min kamera

dsc_0294

På andra sidan ön finns de vilda stränderna som inte blir överbefolkade ens om sommaren. Här är det öppet ut mot Atlanten men när det blåser så här hårt vågar inte ens vindsurfarna sig ut

dsc_0306

I hamnen guppade båtarna upp och ner, jag hade vinden mot mig och ögonen fulla av sand så bilden blev lite suddig..

dsc_0122-copie

Var man än befinner sig på ön är det aldrig långt till vattnet!

 

6 reaktioner på ”Tema vatten

  1. Vet inte om min kommentar försvann, du kanske har granskning först? Skriver en ny 🙂
    Din sista bild i raden är min favorit! Att se bilder från stränder visuellt och lägga till lite fantasi så kan en vara där som jag gör nu :-):-Bloggvänner/bekanta ger den möjligheten; som du nu!

    Gilla

  2. Så fina bilder du fick i det blåsiga vädret! Jag tycker det oftast är vilsamt med bilder i havsmiljö men förstår att det var svårt att fotografera den här gången. Mittenbilder blir min favorit, man riktigt ser hur jobbigt att ta sig fram i blåsten!
    Ha det bra!

    Gilla

Kommentera

